close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מסלול טיול מומלץ בליסבון- בקצה המערבי של אירופה

מערכת שורשכה תשרי, תשעז27/10/2016

ליסבון הושוותה לא פעם לסן פרנסיסקו, במידה רבה בגלל הגבעות והגשר התלוי

תגיות:
ליסבון הקלאסית
צילום: אתר פורטוגו- יח"צ

ליסבון היא עיר שבה אף פעם לא תשתעממו. אתרים היסטוריים, שדרות מודרניות, בוקר כיפי בחוף הים ואחר צהריים מעניין באחד המוזיאונים המרשימים בעיר (רובם בחינם) – הם רק חלק ממאות האטרקציות הממתינות לכם בעיר הבירה של פורטוגל.

מה עוד אפשר לעשות בליסבון? להאזין למוסיקת פאדו (Fado), לאכול סרדינים באלפאמה (Alfama), לגלות את ליסבון תוך רכיבה על סגווי או בסיור מודרך ללא תשלום ובעברית, לשתות בירה או גינז'ינה (Ginjinha, ליקר פורטוגזי) ולהתבונן בשקיעה המהממת מאחת הטרסות הרבות בעיר ולהתלהב ממראה העיר. לצאת לטיול בחשמליות הצהובות של ליסבון, לחפש מציאות בשוק הגנבים או לעלות למעלה ולראות את פסלו של קריסטו ריי (Cristo Rei) מצדו השני של נהר טאחו (Tagus).

ליסבון כמו סן פרנסיסקו או כמו רומא

ליסבון הושוותה לא פעם לסן פרנסיסקו, במידה רבה בגלל הגבעות והגשר התלוי. בנוסף, בגלל שבע הגבעות של ליסבון העיר מושווית גם לרומא...

ליסבון היתה ידועה בתקופת האימפריה הרומית בשם אוליסיפו (Olissipo) והיום אפשר לראות את שרידי התיאטרון מאותה תקופה באלפמה (Alfama).

אלפמה ידועה בסמטאות המפותלות, במסעדות הטעימות ובברים שמשמיעים פאדו והם מאוד ידידותיים לתיירים. זהו גם המקום שבו נמצא האתר שמציע נקודות תצפית שמזמינות את הצלמים שביניכם להנציח את הנופים המדהימים של העיר הגדולה. ועוד לא אמרנו כלום על הטירה המרשימה – קסטלו סאו חורחה (Castelo Sao Jorge) שכבש אפונסו הנריקה (Afonso Henriques) בשנת 1147, אבן דרך בכיבוש הנוצרי המחודש של חצי האי האיברי.

עיר של מגלי עולם

ליסבון הייתה עיר מרכזית מבחינת מגלי העולם שיצאו ממנה למסעותיהם. סיורים בליסבון יביאו אתכם לציוני דרך בעיר שמנציחים את מגלי העולם. לדוגמה, המונומנט המתנשא לגובה של 52 מטרים נבנה לזכר מגלי העולם וכדי לציין 500 שנה למותו של הנווט הנריקה.

העושר והאוצרות שהובאו לליסבון מכול העולם מימנו את בנייתם של שני אתרי המורשת העולמית של ליסבון, מגדל בלם (Belem) ומנזר ג'רונימוס (Jeronimos), המשמשים גם כדוגמה לאדריכלות גותית מאוחרת בסגנון מנואלין (Manueline). החוקר הידוע וסקו דה גמה שהגיע לחופי הודו בשנת 1498 קבור במנזר ג'רונימוס.

חלק מהאטרקציות בליסבון כוללות אתרים כמו: הגשר הארוך (17.2 ק"מ) בעיר שנבנה ב-1998 לכבוד תערוכת אקספו העולמית, וקרוי על שמה; הפארק שבו נערכה התערוכה העולמית וקרויה היום פארק דאס נאסויס (Parque das Na??es) – פארק העמים – ומשמשת כמקום מפגש פופולרי לרצים מקומיים ולמטיילים שנהנים מטיול רגלי נינוח; מסעדות ובתי הקפה שמושכים אליהם מקומיים ותיירים כמו גם מרכזי הקניות של ליסבון וסקו דה גמה ואושנריום (Oceanarium), קניונים שהם אלטרנטיבה לחנויות הבוטיק באזור שיאדו (Chiado).

מסלול טיול מומלץ בליסבון

רוצים לחוות סיורים בליסבון עם מדריכים דוברי עברית שיאפשרו לכם לגלות את החופים המלהיבים, את הרחובות האומנותיים או את האדריכלות המיוחדת?. אין בעיה, הצטרפו לטיולים שמציעים סיור מודרך בעברית כמו למשל, סיור בליסבון הקלסית. מסלול זה עובר בכמה אתרים מעניינים כמו באירו אלטו (Bairro Alto), אלפמה (Alfama) שהוזכרה למעלה, שיאדו (Chiado) ו-באישה (Baixa).

למידע נוסף אודות מסלולי טיול וסיורים מומלצים בליסבון כנסו אתר http://www.portugo.co.il

הוסף תגובה
ליסבון הקלאסית
צילום: אתר פורטוגו- יח"צ
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה